Sellisteks turgudeks on:
- kõne lõpetamise hulgiteenuse telefonivõrgus;
- kõne lõpetamise hulgiteenus mobiiltelefonivõrgus;
- kohalik juurdepääsu hulgiteenus kindaksmääratud asukohas;
- masstoodete keskse juurdepääsu hulgiteenus kindlaksmääratud asukohas;
- kvaliteetne juurdepääsu hulgiteenus kindlaksmääratud asukohas.
Vajadusel määratleb amet analüüsitavatel turgudel märkimisväärse turujõuga ettevõtja (MTE) ning kehtestab MTEle turuspetsiifilised kohustused ning teeb kohustuste üle järelevalvet.
Lisaks:
- Vaatame läbi mobiilside operaatorite esitatud rändlusteenuste lisatasude rakendamise taotlused ja vajadusel annab loa rändlusteenustel lisatasude rakendamiseks.
- Lahendame vaidlusi seoses ehitusseadustikus sätestatud kiire sidevõrgu kasutuselevõtu soodustamise meetmete rakendamisega. Meetmed kiire elektroonilise sidevõrgu kasutuselevõtu soodustamiseks on sätestatud ehitusseadustiku peatükis 6 prim
- Kogume teavet Eesti elektroonilise side turgude arengute kohta, avaldab seda oma veebilehel ja edastab rahvusvahelistele organisatsioonidele (peamiselt BEREC, ITU, OECD, Euroopa Komisjon).
Reguleeritavad turud
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) teostab elektroonilise side valdkonna spetsiifiliste turgude analüüsi:
- kõne lõpetamise hulgiteenuse telefonivõrgus
- kõne lõpetamise hulgiteenus mobiiltelefonivõrgu
a) kohalik juurdepääsu hulgiteenus kindaksmääratud asukohas
b) masstoodete keskse juurdepääsu hulgiteenus kindlaksmääratud asukohas - kvaliteetne juurdepääsu hulgiteenus kindlaksmääratud asukohas
Vajadusel määratleb TTJA analüüsitavatel turgudel märkimisväärse turujõuga ettevõtja (MTE) ning kehtestab MTEle turuspetsiifilised kohustused ning teostab kohustuste üle järelevalvet.
IV ring:
Otsus Telefonivõrgus kõne lõpetamise turu muudatused |
|
Otsuse lisa 1. Telefonivõrgus kõne lõpetamise turu muudatuste analüüs |
|
Otsuse lisa 2. Komisjoni otsus juhtum EE 2019 2209 |
|
Otsus 1-1018-332 1 |
|
Lisa 1. Turu analüüs, märkimisväärse turujõuga ettevõtjaks tunnistamine ja kohustuste kehtestamine |
|
Lisa 3. Euroopa Komisjoni seisukoht |
III ring:
Otsus_telefonivõrgus kõne lõpetamise hind ajavahemikuks 01.01.17 – 31.12.17 |
|
Otsuse lisa_Komisjoni otsus seoses juhtumiga EE-2016-1917 |
|
Otsus_Telefonivõrgus kõne lõpetamise hinna muutmine perioodiks 01.01.16-31.12.16 |
|
Otsuse lisa 1_Komisjoni otsus seoses juhtumiga EE_2015_1787 |
Otsus:
V ring:
Otsuse kavand
IV ring:
Otsuse väljavõte
Lisa 1
Lisa 2
Lisa 3
Lisa 4
Lisa 5
III ring:
Otsus
Lisa 1_Kulude eraldi arvestamise, kuludele orienteeritud hinna arvestamise ning tulude omistamise kohustuslik metoodika
Lisa 2_Otsuse kavandi riigisisesel konsulteerimisel esitatud arvamuste ja vastulausete arvestamise/mittearvestamise põhjendused
Lisa 3_Konkurentsiteenistuse seisukoht
Lisa 4_Euroopa Komisjoni seisukoht
Lisa 5_BEREC seisukoht
Lisa 6_Euroopa Komisjoni soovitus
V ring:
Otsuse kavand Kindlaksmääratud asukohas masstoodete keskse juurdepääsu hulgiturul märkimisväärse turujõuga ettevõtjaks tunnistamine
Otsuse kavandi Lisa 1. Hindade ja hinnakohustuste analüüs
IV ring:
Otsuse väljavõte
Lisa 1
Lisa 2
Lisa 3
Lisa 4
Lisa 5
III ring:
Otsus
Lisa 1_Kulude eraldi arvestamise, kuludele orienteeritud hinna arvestamise ning tulude omistamise kohustuslik metoodika
Lisa 2_Otsuse kavandi riigisisesel konsulteerimisel esitatud arvamuste ja vastulausete arvestamise/mittearvestamise põhjendused
Lisa 3_Konkurentsiteenistuse seisukoht
Lisa 4_Euroopa Komisjoni seisukoht
Lisa 5_BEREC seisukoht
Lisa 6_Euroopa Komisjoni soovitus
III ring:
Otsus
Lisa 1_Turu piiritlemine ja analüüs
Lisa 2_Euroopa Komisjoni otsus seoses juhtumiga EE-2014-1675
II ring:
Otsus
Lisa 1_Püsiliinide lõppsegmentide teenuse hulgituru hindade analüüs
Lisa 2_Kulude eraldi arvestamise, kuludele orienteeritud hinna arvestamise ning tulude omistamise kohustuslik metoodika
Lisa 3_Riigisisese konsulteerimise tulemused
Euroopa Komisjoni seisukoht
V ring
Otsus Mobiiltelefonivõrgus kõne lõpetamise uue hulgihinna kehtestamine ajavahemikul 01.07.2020 - 30.06.2021
Otsus
Komisjoni otsus
Konkreetses mobiiltelefonivõrgus häälkõne lõpetamise turu piiritlemine, analüüs, märkimisväärse turujõuga ettevõtjaks tunnistamine ja kohustuste kehtestamine
IV ring:
Otsus_Mobiiltelefonivõrgus häälkõne lõpetamise hulgiturul uue kõne lõpetamise hinna kehtestamine ajavahemikul 01.07.2018 – 30.06.2019
Otsuse lisa nr. 1
Hinnakohustuse otsus perioodiks 01.07.17 – 30.06.18
Lisa 1 Komisjoni otsus EE 2017_1969
Otsus
Lisa 1
Lisa 2_Siseriiklik konsultatsioon
Lisa 3_Konkurentsiameti seisukoht
Lisa 4_Euroopa Komisjoni otsus EE-2016-1848
III ring:
Otsus
Lisa 1_Konkreetses mobiiltelefonivõrgus häälkõne lõpetamise turu hindadega seotud konkurentsiprobleemide analüüs
Lisa 2_Otsuse kavandi riigisisesel konsulteerimisel esitatud arvamuste ja vastulausete arvestamise/mittearvestamise põhjendused
Lisa 3_Konkurentsiteenistuse seisukoht
Lisa 4_Konkurentsiameti vastus Euroopa Komisjoni pöördumisele
Lisa 5_Euroopa Komisjoni seisukoht
Hinnakohustuse otsus perioodiks 01.07.2014 – 30.06.2015
Euroopa Komisjoni seisukoht
Hinnakohustuse otsus perioodiks 01.07.2015-30.06.2016
Euroopa Komisjoni seisukoht
Rahvusvaheline rändlus
Olulisemad nõuded rändlusteenuse osutajale
Kliendile osutatavate rändlusteenuste osas ei või mobiilsideteenuse osutajad kohaldada üheski Euroopa Majanduspiirkonda kuuluvas riigis tehtud rändluskõne, saadetud SMS- või MMS rändlussõnumi või kasutatud andmeside-rändlusteenuse eest lisatasusid võrreldes riigisisese jaehinnaga (täpsemalt EL määrus nr 531/2012 art 6a – 6e).
Iga rändlusteenuse osutaja peab andma kliendile välisriiki sisenemisel sõnumiteenuse abil automaatselt, ilma põhjendamatu viivituseta ja tasuta personaalset baashinnateavet külastatava riigi rändlustasude kohta. Samuti tuleb teavitavad oma kliente sellest, kuidas vältida tahtmatu rändlusolukorra juhtumeid piirialadel (täpsemalt EL määrus nr 531/2012 art 14 – 15).
Rändlusteenuste regulatsioonid
- EUROOPA PARLAMENDI JA NÕUKOGU MÄÄRUS (EL) nr 531/2012, käsitleb rändlust üldkasutatavates mobiilsidevõrkudes liidu piires.
- EUROOPA KOMISJONI RAKENDUSMÄÄRUS (EL) 2016/2286, sätestatab üksikasjalikud eeskirjad, mis käsitlevad mõistliku kasutamise poliitika rakendamist, jaemüügitasandil osutatavate rändlusteenuste lisatasude kaotamise jätkusuutlikkuse hindamise metoodikat ja rändlusteenuse osutaja poolt sellise hindamise eesmärgil esitatavat taotlust.
- BEREC Retail Roaming Guidelines
- BEREC Wholesale Roaming Guidelines
Viimati uuendatud 08.04.2021