Sa oled siin

TTJA täpsustab: 4.02 „Aktuaalse kaamera“ eetris olnud kommentaari lennupiletite teemal

Täpsustame 04.02.2021 eetris olnud „Aktuaalse kaamera“ lennuliikluse taastamise uudislõigus antud Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve ameti (TTJA) kommentaari.

 

TTJA praktika on näidanud, et internetipõhistest piletivahendusportaalidest lennupileti ostnud tarbijad võivad piletiraha tagastust oodata kauem kui need, kes lennupileti ostnud otse vedajalt või Eestis registreeritud ja tegutsevalt reisibüroolt. Leidus internetiportaale, kes eemaldasid oma veebilehelt kõik kontaktandmed või ei olnud nendega varasemate kontaktide kaudu võimalik enam ühendust saada. Seetõttu paneme tarbijatele südamele, et nad enne lennupileti ostmist uuriksid ka vahendaja tausta.

“Omalt poolt tahame kiita Eesti reisiettevõtjaid, nii reisikorraldajaid kui reisibüroosid, kes on läbi koroonakriisi andnud ennast kõik selleks, et eestlased kas saavad reiside eest raha tagasi või võimaldavad inimestel rahvusvaheliste lennufirmade ja reisikorraldajatega hästi paindlikult läbi rääkida,” sõnas TTJA peadirektor Kaur Kajak. “Tulevikku vaatavalt soovitame samuti reisima minna soovijatel just kasutada Eestis registreeritud ja tegutsevate reisiettevõtete abi, sest nemad aitavad tagada turvalisema reisikorralduse: nii transpordi kui ka hotellide osas, samuti pakuvad ööpäev läbi vastuseid juba reisil tekkivatele küsimustele.”

Vaid internetis toimetava tundmatu taustaga ettevõttega võib probleemide korral olla palju raskem ühendust saada, kui näiteks kõrvaltänavas tegutseva reisibürooga, kelle teenuseid juba aastaid tarbitud. Turvalisem on osta pileteid Eestis registreeritud reisiettevõtjatelt või otse lennufirmadelt.

EL lennureisija õiguste määruste kohaselt tuleb tühistatud lennupileti maksumus reisijale tagastada 7 päevaga ja selle nimel käib lennuvedajatel ka usin töö, kuid täna realistilikud on üle Euroopa pikemad tagasimakseperioodid, mistõttu ka reisibürood ja vahendusettevõtted ei pruugi vastava kiirusega tagasimakseid jõuda teostada. Kajak pani omalt poolt südamele, elanikel varuda kannatust ja olla paindlik nii muudetavate reiside kui tagastatavate summade osas. “Koroona ajastule omaselt ei pruugi piletitest tagasisaadav raha vahendaja kaudu väga kiiresti tagasi jõuda. Palume omalt poolt Eesti elanikelt paindlikkust, nii tavalisest ehk pikemate ooteaegade kui ka pakutavate võimaluste osas reis ärajäämise korral ümber broneerida.”

Reisiplaane tehes tasub kindlasti ka koheselt kaaluda reisikindlustuse soetamist. Turul on saada erineva kaitse ulatusega reisikindlustusi, sh selliseid, mis hõlmavad ka vabatahtlikku reisist loobumise riski. Arvestades kiiresti muutuvaid olusid, siis on mõistlik valida võimalikult suurt hulka juhtumeid kattev reisikindlustus.